سفارش گردنبند پلاک اسم

طراحی و ساخت
سه شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۰۹:۳۴ ب.ظ

نکات مهم آموزشی در مورد شستشوی زیورآلات

به راحتی می شود با مواد شستشویی که در اختیار دارید مثل آب و صابون (و شاید آمونیاک) درخشندگی اون رو برگردانید.

این آموزش مختص یک گونه از زیورآلات خاص نیست! هر گونه زیورآلات مثل انگشتر اسم، دستبند اسم، پلاک اسم و ... را میتوانید با این آموزش ها زیورآلات خود را شسشتو دهید.

سنگ‌های قیمتی (الماس٬ زمرد٬ یاقوت و یاقوت کبود)
انگشتر نامزدی و حلقه‌های عروسیتون رو در محلول شامل ۱ فنجان آب گرم و ۴/۱ فنجان آمونیاک به مدت ۳۰ دقیقه خیس کنید، سپس اون‌ها رو به کاسه آب گرم و مایع ظرفشویی انتقال بدید و در کاسه بچرخونید. اطراف سنگ رو با یه مسواک نرم تمیز کنید، پس از اون حلقه‌ها رو با آب گرم تمیز بشورید و در آخر خشک کنید. در صورت لزوم این مراحل رو تکرار کنید.

ترفند‌های خانگی برای تمیز کردن طلا و جواهرات/ دشمن طلا و جواهراتتان را بشناسید! / چه کار کنیم گردن بندمان گره نخورد؟!

سنگ‌های نیمه قیمتی


همان مراحل بالا رو به جز اضافه کردن آمونیاک در آب گرم انجام بدید. یاقوت‌های ارغوانی٬ سنگ‌های لاجوردی و فیروزه (اساسا هر گوهری که الماس واقعی٬ زمرد٬ یاقوت و یاقوت کبود نیست) دارای بافت بیش از حد نرم و متخلخل هستند و باید خیلی مواظب باشید. مایع ظرفشویی برای این موارد کافی ست.

طلا و هر وسیله طلاکاری شده


یک اینچ (سه سانتی متر) از خمیر دندان رو کف دستتون بریزید و چند قطره آب به اون اضافه کنید تا یه خمیر فوم مانند به دست بیاد.

سپس با یک مسواک نرم اون رو تمیز کنید (هر چه مسواک نرم‌تر باشد بهتره، چونکه از خش افتادن طلا جلوگیری می شود).

خمیر باعث می شود جرم‌های موجود روی سطح طلا نرم بشه و به راحتی تمیز بشه و صیقل داده بشه. مسواک هم می‌تونه جرم‌ها رو از شیار‌ها و شکاف‌های کوچیک تمیز کنه. در آخر اون‌ها رو زیر آب بگیرید و بشورید سپس خشک شون کنید.

 

دشمن طلا و جواهر


اگر رفتن به استخر و شنا کردن جزء برنامه‌های شماست پیش از ورود به آب، طلا و جواهر خود را بیرون آورید؛ زیرا کلر درون آب از دشمنان طلا و جواهر شماست. مواد شوینده قوی که موقع استفاده از آن‌ها باید دستکش استفاده کرد هم، از دشمنان طلا و جواهر شماست.

نگه داری از طلا و جواهر


برای حفظ و نگه‌داری از طلا و جواهر آن‌ها را در جعبه‌های خود قرار دهید و یا دفترچه‌ای پارچه‌ای درست کرده و طلاهایتان را با سنجاق قفلی در آن دفترچه پارچه‌ای وصل کنید. سپس دفترچه را تا کرده و در مکا

ن امن نگه‌داری کنید.

درخشان کردن نقره


خمیری شامل (سه قسمت) جوش شیرین و (یک قسمت) آب تهیه کنید.

نقره رو خیس کنید و خمیر رو روی پارچه بدون پرز بریزید و با حرکت چرخشی سطح نقره رو تمیز کنید. مطمئن بشید که خمیر به شکاف‌ها و درز‌ها رسیده باشد.

سپس با آب بشورید و خشک کنید. توجه داشته باشید که نقره رو در مایع نخیسونید، چون باعث تیره شدن نقره می شود.

ترفند‌های خانگی برای تمیز کردن طلا و جواهرات/ دشمن طلا و جواهراتتان را بشناسید! / چه کار کنیم گردن بندمان گره نخورد؟!

مروادید (اصل)


باور کنید یا نکنید مروارید‌ها به مرور زمان و با ساییده شدن بهتر و زیباتر میشن. تمیز کردن مروارید با روغن بدن درخشندگی ملایمی به اون می‌بخشه. البته لوسیون‌ها این تاثیر رو ندارند. اگر می‌خواید مروارید‌ها رو تمیز کنید٬ تنها چند قطره از مواد شوینده ملایم در یک کاسه آب ولرم کافیست. قلم موی آرایشی رو در محلول بزنید و با اون مروارید‌ها رو تمیز کنید.

نکته مهمی که باید آن را رعایت کنید؛  سطوح مروارید‌ها رو کاملا خشک کنید٬ سپس با یک پارچه نرم چرمی مروارید‌ها رو جلا بدید.

مروارید (تقلبی)


مراحل بالا رو انجام بدید,، اما به جای قلم موی آرایشی از یک پارچه نرم استفاده کنید و برای جلوگیری از کش اومدن مروارید ها، کاملا خشکشون کنید.

بدلیجات


بدلیجات‌ها رو (به جای اینکه در یه محیط امن نگه داری کنید مثل جواهرات قیمتی تون) باید از خیس شدنشون جلوگیری کنید تا مبادا چسپشون شل شه و خراب بشن. یه پارچه رو با محلول آب گرم و چند قطره شوینده ملایم نم دار کنید و سپس به آرومی لکه‌ها و جرم‌ها رو از سطح اون‌ها پاک کنید. بعد یه پارچه تمیز رو با آب شیرین (بدون مواد شوینده) خیس کنید و باقی مونده شوینده رو از سطح اون‌ها تمیز کنید؛ و در آخر خشک کنید.

نیکل


مقدار مساوی آب و سرکه رو مخلوط کنید و پارچه نرمی رو در محلول بزنید و بوسیله اون قطعات مورد نظرتون رو صیقل بدبد تا جرم‌های روی سطوحشون پاک بشه. بعد از اون خمیری از آب و جوش شیرین آماده کنید و با پارچه تمیز و خشک اون‌ها رو دوباره صیقل بدید و سپس با آب پاک بشورید و خشکشون کنید. در آخر از اندکی مواد پولیش ماشین استفاده کنید و روی سطوح مورد نظر بمالید. بذارید پنج دقیقه بمونه و بعدش کاملا تمیزش کنید. این کار بیشتر برای جلوگیری از کدر شدن نیکل هست (و ایجاد یه پوشش برای محافظت از کسانی که به نیکل حساسیت دارند.)

جلوگیری از گره خوردن زنجیر گردن


برای جلوگیری از گره خوردن زنجیر‌های اضافی که به گردن نمی‌اندازید، آن‌ها را با قفل بسته نگه‌داری کنید. در صورتی که زنجیر گردن شما، گره خورد، آن را بر روی سطح لیز و صیقلی قرار داده و مقداری روغن بچه بر روی محل گره بریزید. سپس با یک سوزن کلفت سعی در بازکردن گره موجود کنید.

طلا و جواهر چگونه آسیب میبینند؟
بیشتر خانم‌های ایرانی، از طلا و جواهر زیاد استفاده می‌کنیم، اصلا داشتن طلا و جواهر را به عنوان یک ثروت و گاهی اصالت می‌دانیم، اما درباره‌ی نگهداری از آن‌ها هم چیزی می‌دانیم؟

به عنوان اولین مورد خیلی خوب است شما جواهرات خود را هر سه یا ۶ ماه را بررسی کنید البته می‌توانید از یک جواهر فروش نیز برای بررسی سالم بودن آن کمک بگیرید.

استفاده دائمی از طلا
زیور آلات ساخته شده از طلا وسوسه کننده هستند. همه دوست دارند همی شود یک تکه طلا با خودشان داشته باشند.

یک گردنبند که همی شود در گردن است یا حلقه ازدواج، اما استفاده روزمره از طلا آن را کهنه می‌کند. اگر دوست دارید همی شود از یک تکه طلا استفاده کنید نباید آن را دائماً همراه داشته باشید.

موقع کار، شست و شو و خواب باید آن‌ها را در بیاورید وگرنه مستهلک می‌شوند.

دوش یا شنا با جواهرات
زمانی که دوش می‌گیرید یا شنا می‌کنید نباید از طلا و جواهر استفاده کنید. آب یک ساینده طبیعی است. همان طور که آب رودخانه سنگ‌ها را می‌ساید. به مرور زمان همین اتفاق برای سنگ قیمتی یا طلا می‌افتد. نه فقط آب که هر نوع مایع دیگری نیز می‌تواند به جلا و زیبایی فلز یا سنگ گرانبها آسیب بزند.

جایی که از طلا نگهداری می‌کنید
شما نباید دائم از این نوع زیور آلات استفاده کنید، اما چطور باید از آن نگهداری کنید؟ قطعاً باید در مکان امنی قرار بدهید. رها کردن زیور آلات در هر مکانی نه تنها امکان گم شدن آن را فراهم می‌کند بلکه شما نمی‌توانید حدس بزنید ممکن است در معرض چه چیز‌هایی قرار بگیرد. همی شود یک مکان امن و ثابت در نظر بگیرید که طلا یا هر زیور آلاتی را در آن بگذارید. با این کار هم آن‌ها را گم نمی‌کنید و هم احتمال آسیب‌های محیطی آن را کم می‌کنید.

ترفند‌های خانگی برای تمیز کردن طلا و جواهرات/ دشمن طلا و جواهراتتان را بشناسید! / چه کار کنیم گردن بندمان گره نخورد؟!

شست و شو با ماشین‌های آلترا سونیک
یک راه برای شست و شوی طلا و جواهر استفاده از ماشین‌های شست و شوی آلترا سونیک است. اما این ماشین‌ها برای هر نوع زیورآلاتی مناسب نیست و شما نباید زمرد، مرجان و مروارید یا هر نوع سنگ نرم دیگری را در این نوع ماشین‌ها
بگذارید.

غوطه ور کردن جواهرات در مواد شوینده


اینکه زیور آلات را با برخی از مواد شوینده مناسب بشویید کار خوبی است، اما اگر آن را برای مدت زیادی در این مواد نگه دارید قطعاً کیفیت جلا و زیبایی آن را از بین می‌برید. مثلاً نقره در دراز مدت سیاه می‌شود یا رنگ طلا را می‌پراند.

فشار آوردن به سنگ زینتی
این اتفاق معمولاً در مورد سنگ‌های روی انگشتر می‌افتد. زمانی که انگشتری تنگ است شما برای به دست کردن یا در آوردن آن معمولاً از بالا و پایین به آن فشار می‌آورید.

این کار به مرور زمان باعث شل شدن، جابه جایی یا شکستن سنگ روی انگشترتان می‌شود. همچنین بازی با پلاک گردنبند نیز همین مشکل را ایجاد می‌کند.

اگر طلا و جواهرتان کثیف شده و جلایش را از دست داده، به یک طلا ساز مراجعه نمایید تا با دستگاه‌های مربوط به تمیز کاری که یکی از آن‌ها دستگاه بخار و یا دستگاه پرداخت طلا است، طلای شما را دوباره جلا بدهند.

 

منبع 1

 

گالری سیب

 

sibgoldgallery.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۲۷
گردنبند اسم

نظرات (۱)

سلام

 

فضای رایگان آپلود فایل و آپلود عکس

 

 

https://98share.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی